Az első itteni posztomban azt írtam, még szabadúszó webdesignerként sem ciki egy olyan satnya webhelyen lefektetni az új vállalkozás alapjait, mint amilyen ez itt.
Tudod, hogy mit láttam rendre az elmúlt 6 évben? Hogy mindenki a tökéletes (hogy kinek mit jelent ez a szó, arra máskor még vissza fogok térni) weboldalra hajt, miközben az üzleti célok – amelyekre a weboldalnak épülnie kellene – sincsenek letisztázva.
Áltathatod magadat azzal, hogy a termékeid / szolgáltatásaid azonnal vevőket hajtanak, ezért kell a kacsalábon forgó webshop, viszont ha valójában egy landing oldalt sem tudsz megtölteni értelmes tartalommal, akkor ott komoly hiányosságok vannak.
Ha valamit megtanultam az elmúlt években, az az, hogy
gyakran éppen arról kell meggyőzni az embereket, hogy még nem állnak készen egy üzleti webhelyre.
Ezt az egyébként teljesen jószándékú megállapítást a legtöbben nem szeretik meghallani. Van, aki megsértődik. Más pedig csendben kifizeti a több százezer forintos tervezést valaki másnál, csak legyen meg a „tökéletes akármi”, hónapokkal később pedig pislog, mert a honlap nem termelt egy forintot sem.
Könnyű ráfogni a designerre, a marketingesre, Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterre, vagy a Jóistenre (sose hittem volna, hogy őket valaha egy mondatban emlegetem majd), hogy kinek a hibájából „nem megy a bolt”. De a valóság az, hogy az alapötlet hiányos, vagy nem volt életképes.
Úgyhogy ahelyett, hogy
hónapokig görcsölnék a brandingen, meg szüttyögnék a webdesign felett, egyszerűen csak elkezdem csinálni
azt, amiből majd a Neuro Design szolgáltatási palettáját szeretném felvirágoztatni.
Egyelőre csak ezt a blogot írom.
Aztán biztos, hogy fogok levelezni is.
Meg közösségi oldalakra tartalmat gyártani. Kapcsolatokat építeni.
És ha már azt látom, hogy a Neuro Design üzleti célja életképes, beérett egy branding folyamatra, akkor jöhet az ügyfélprofilozás, a szolgáltatási paletta, a logó, a színek, a webdesign, a kiskutyafüle.
A Neuro Design szlogenje (? – hívjuk egyelőre annak) az, hogy Motivációtól a döntésig.
Amit most látsz ebben az épülő vállalkozásban, az a motivációs szakasz. Bízom benne, hogy a saját példámmal neked is tudok majd biztatást adni.
Ha csak egy gondolatot viszel el magaddal ebből a bejegyzésből, akkor az legyen ez: ne várj a tökéletesre, kezdd el kicsiben csinálni!
Gyere vissza a blogba máskor is!
